Spółka Hirschvogel Components Poland, która jest dostawcą elementów kutych dla przemysłu motoryzacyjnego otrzymała zgodę na rozbudowę. Przyzwolenie wydała Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna, której największą część stanowi gliwicka podstrefa.
Pod koniec sierpnia niemiecki dostawca, który posiadał dotychczas 66% udziałów w firmie Hirschvogel Kotani Poland, odkupił pozostałe udziały od japońskiego partnera, stając się jedynym właścicielem. Zarząd firmy mówi, że ta zmiana nie wpłynie na charakter i jakość produkcji wałów wejściowych, piastów i głowic cylindrów dla marek samochodowych, takich jak: Kia, Hyundai czy Volvo. Do 2013 roku planowane jest zatrudnienie 25 dodatkowych osób i rozbudowa zakładu w Gliwicach, w który zamierza się zainwestowanie 14 milionów zł. w celu rozwoju innowacyjnej technologii kucia matrycowego.
Podobne zezwolenia w podstrefie gliwickiej uzyskały firmy Francisco Ros Casares Polska, czyli hiszpańska grupa zajmująca się przetwórstwem i dystrybucją produktów hutniczych oraz Shinchang - koreańska spółka motoryzacyjna, która produkuje części samochodowe do marek Kia i Hyundai. Przed dwoma tygodniami w GM Poland w Gliwicach oficjalnie poinformowano o produkcji Opla Astry GTC. Za osiem miesięcy w Gliwicach wytwarzany będzie 4-drzwiowy sedan, a za rok - model cabrio.
Kuba Jurkiewicz
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz